mandag 18. januar 2010

Kvalitetskontrasten


Denne kontrasten er motsetninger mellom strålende, glansløse, mettede og matte farger. Hvis en farge bli gjort lysere eller mørkere så mister fargen sin fargekraft. Dersom vi setter sammen flere farger som er duse vil en sterk farge skille seg ut og bli fremhevet.
I denne oppgaven begynte jeg med å måle opp 3 rutenett, med 25 ruter på hver.

1 rutenett: Malte rosa i midten, så en grå med samme lysverdi i hjert av hjørnene. Etterpå blandet jeg grått i rosa fargen. Har nå fått fire uklare mellomtoner.

2 rutenett: Valgte lilla og gul fargene som komlplementær fargene. Så satte jeg lilla i midten og gul i hjørnene, så blandet jeg fargene får å få mellomtoner.
3 rutenett: Malte en grå i annethvert kvadrat, etterpå malte jeg strålende farger i samme lyset som den grå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar